Play Attention Igre

Play Attention kao vodeća računalna tehnologija u edukativnim, kognitivnim i bihevioralnim intervencijama poboljšavanja usmjeravanja razvoja dječje i pažnje odraslih osoba, koncentracije, povećavanja radne memorije (kratkoročno pamćenje što poboljšava dugoročno pamćenje).

Sve igre Play Attention sustava započinju kada je postignuta potpuna pažnja. Status pažnje je prikazan u gornjem lijevom kutu zaslona kao traka (može se isključiti). Kada je traka bijele boje, korisnik je ometen i ne kontrolira svoju pažnju, a u trenutku kada je traka crvene boje, korisnik je usredotočen i i igra počinje.

1. Izdržljivost pažnje

U igri Izdržljivost pažnje upuštate se u morski podvodni svijet u kojem ćete svojom pažnjom kontrolirati igru. Igra je zabavna i navodi vas kako održati pozornost na što dulje vrijeme. Igra olakšava slušanje učiteljice u školi, voditelja na poslu ili predavača na iscrpljujućem i dosadnom sastanku.

Cilj igre Attention Stamina je posvetiti punu pozornost liku (sami ga birate) i svojom pažnjom mu omogućiti da pliva po morskom dnu.

Igra omogućuje odabir željenog lika, izbor je između razigranog dupina, hrabrog ronioca, podmornice ili kita. Igra započinje kada je postignuta potpuna pažnja.

Ova igra razvija usmjeravanje pažnje na nisko stimulirajuće aktivnosti na duže vrijeme.

Igra je napravljena u tri nivoa, osvajanjem određenih bonusa i kontinuiranim dovršavanjem zadanih ciljeva dobiva se mogućnost prelaska na zahtjevniji nivo.

2. Vizualno praćenje

Ovom igrom Play Attention sustava poveća se sposobnost usredotočenosti na pokretne ciljeve, što pomaže kod promatranja bilo koje kretnje npr. učitelja/ice po učionici, u sportu poput nogometa, košarke ili aktivnosti poput vožnje biciklom. Održavanje vizualne koncentracije povećava potencijal učenja i pozitivno utječe i na osjećaj sigurnost.

Vizualno praćenje (Visual Tracking) je igra u tri nivoa i nakon uzastopnog povećanja pažnje, boljih rezultata, kao i ostvarivanja zadanih ciljeva otvara se mogućnost igranja na višem nivou.

Za početnike, na zaslonu se prikazuje 25 blokova raspoređenih u kvadrat od 5 blokova visine i 5 blokova širine. Igra počinje kada je postignuta potpuna pažnja, blokovi zasvijetle i slijedi zvučni signal.

Cilj ove igre je da kliknemo na blokove dok svijetle. Što je veća uspješnost izvođenja igre, povećava se broj ponuđenih blokova.
Igrom se povećava usredotočenost (fokus) u stvarnom vremenu jer igra radi samo ako je postignuta potpuna usmjerenost.

3. Usmjerenost na zadatak

Ova vježba vam pomaže što brže započeti zadatak i ostati usredotočen sve dok se aktivnost ne završi, što osobama koje imaju problem s održavanjem pažnje nije uvijek lako.

Većina igara Play Attention računalnog sustava završava nakon određenog vremena (primjerice, 5 minuta), vrijeme na zadatku je jedinstveno po tome što nastavlja s radom dok zadatak nije završen. Vrlo fokusirani korisnik mogao bi prevesti svih 12 sanduka u manje od pet minuta, a s druge strane, korisnik s nedostatkom pažnje može završavati zadatak duže od 5 minuta.

Igra je zanimljiva i započinje scenom iz skladišta, ne razlikuje se od onoga što se može vidjeti u bilo kojem skladištu velikog trgovačkog centra. U prvom planu nalazi se kamion, hrpa od dvanaest drvenih sanduka i čovjek na žutom viličaru.

Kad se korisnik usredotoči, vozač viličara se odveze do hrpe sanduka i odabere jedan od njih. Dok je korisnik usredotočen, vozač viličara prevozi sanduke jedan po jedan do kamiona i postavlja ih na kamion.

Cilj igre Usmjerenost na zadatak (Time on Task) je prevesti svih dvanaest sanduka na ležaj kamiona za pet minuta ili manje. Ako je korisnik ometan ili mu misli odlutaju, vozač viličara će prestati s radom sve dok pažnja korisnika nije potpuna. Jedini način da se ovaj zadatak dovrši u zadanom vremena je da ostane fokusiran cijelo vrijeme.

Ovom igrom korisnik vježba završavanje zadatka u što kraćem roku uz potpunu pažnju.

4. Diskriminativno procesiranje (obrada)

Naučit će vas kako od primljenih informacija prepoznati što je bitno, a što ne.

Igra je napravljena u tri nivoa. Isto kao i kod prijašnjih igara korisnik svojom pažnjom upravlja igrom, mora osvojiti određene bodove uz potpunu pažnju da bi došao na viši nivo.

Na početku se korisniku daje perspektiva prve osobe iz pozicije kabine svemirskog broda. Iza upravljačke ploče jasno je vidljivo polje zvijezda.

Isto kao u svim igrama korisnik se mora usredotočiti na početak igre. Ako je korisnik uznemiren ili sanjari, čuju se audiozapis koji kaže: “Usredotočite se na opskrbu gorivom“.

Kada je pažnja korisnika potpuna, svemirski brod započinje svoj put kroz galaksiju. Na putu dolaze dva tipa asteroida prema brodu, bijele i crvene, (zapravo predstavljaju dvije vrste podražaja kako bi se razlikovali).

Bijeli asteroidi mogu oštetiti brod zato korisnik mora pritisnuti razmaknicu na tipkovnici svaki put kad se približi bijeli asteroid. Podižu se brodski štitovi i zaštitite ga od oštećenja. Ovdje je važno vrijeme jer ako se razmaknica pritisne prekasno štitovi će se vratiti prije nego što asteroid udari letjelicu, a ako je prostorna udaljenost premala, brod se oštetiti.

5. Kratkoročno pamćenje

Ova igra uči korisnika kako obraditi informacije (vizualne i slušne) i zadržati ih dovoljno dugo u kratkoročnom pamćenju. Ova vježba pomaže u razvijanju vještine pamćenja datuma, imena, popisa ili raznih činjenica i karakteristika.

Početni zaslon prikazuje četiri divovska bloka različitih boja (plava, ljubičasta, crvena i zelena). Oni su raspoređeni u obliku slova “T” naopako s tri bloka na dnu i jednim blokom iznad u sredini. Raspored tih blokova točno odgovara rasporedu tipki sa strelicama na većini računalnih tipkovnica (gore, dolje, lijevo i desno).

Kao što je to slučaj sa svim igrama Play Attention računalnog sustava, i Short memory se aktivira pažnjom, tako u trenutku kada je korisnik usredotočen, dobije se informacija “Activating Sequence“, a blokovi će se upaliti sa zvučnim signalom u slučajnom slijedu.

Nakon što je korisniku prikazan slijed, (cijeli niz), korisnik mora koristeći tipke sa strelicama ponoviti isto. Važno je, da korisnik vidi/čuje niz informacija i da ih drži u kratkotrajnom pamćenju dovoljno dugo da ponovi ono što mu je zadano.

Što je korisnik uspješniji, dobiva sve zahtjevnije nizove koje mora ponoviti. Igra počinje s nizom od dva bloka.

6. Transfer (most)

Završavanje zadataka je vještina koju svi mogu usavršiti, bilo da imaju ADD/ADHD ili neki od problema u učenju. Nakon odigrane igre Usmjerenost na zadatak (Time on task) dobro je odraditi i Transfer. Ova vam igra omogućuje kontrolu izvršavanja zadatka, može se izvježbati i naučiti kako završiti bilo koji zadatak u što kraćem vremenskom razdoblju.

Na ekranu se prati pažnja korisnika koji obavlja neku aktivnost, piše domaću zadaću, čita, crta ili radi nešto drugo. Na ekranu se očitava korisnikova usredotočenost na aktivnost koju obavlja. Čuje se zvučni signal koji korisnika potiče da se u potpunosti usmjeri na aktivnost koju radi i da je završi u zadanom roku.

Savjetnik koji je s vama će vas upozoriti da se usredotočite, odnosno potaknuti će vas da zadatak koji obavljate radite napravite do kraja.

7. Auditorno procesiranje

Ova igra razvija mogućnost praćenja slušnih uputa, odnosno razvija vještine obrade slušnih uputa. Vaš zadatak i cilj je postupno povećavati broj slušnih nizova informacija koje možete primiti, obraditi i kasnije koristiti. Vježba za slušnu obradu razvija vašu sposobnost da slijedite upute kod kuće.

Ova igra predstavlja grupu uobičajenih predmeta u kućanstvu (telefone, knjige, metle i ključeve) različitih boja, zajedno s ikonama koje predstavljaju određene lokacije u većini domova (stol, televizor, stolica, smeće i kuća).

Na dnu zaslona pojavi se odbrojavanje “Get Ready“. Nakon završetka odbrojavanja dobit ćete slušnu instrukciju kao što je “Pomaknite žuti telefon na stol“.

Nakon što je izrečena cijela uputa, na dnu zaslona pojavi se riječ “Idi”. To je vaš znak da kliknete na odgovarajući oblik, a zatim i na odgovarajuću poziciju (kao što je izrečeno slušnom uputom).

Ako ste pravilno kliknuli, na dnu zaslona vidjet ćete riječi “Fokus za pomicanje objekta” i to je upravo ono što želite učiniti. Sve dok vam pozornost ostaje visoka, odabrani oblik će se prebaciti na pravilan položaj.

Igra Auditorno procesuiranje ima kao i ostale Play attention igre tri nivoa, a korisnik povećavanjem pažnje prelazi na viši nivo gdje osim jedne upute dobiva dvije, na primjer, “Premjestite zelenu metlu na televizor… pomaknite crveni ključ na stolicu”.

Ne zaboravite pričekati sve upute prije nego što kliknete. Kao i ranije, na dnu zaslona pojavit će se riječ “Idi” kada je vrijeme da poduzmete akciju.

Treći, napredni nivo igra se isto kao i prva dva samo što umjesto dvije upute korisnik dobiva tri, na primjer, “Premjestite zelenu metlu na televizor… pomaknite crveni ključ na stolac… pomaknite žutu metlu u kuću”.

Ova igra omogućuje korisniku poboljšati sposobnost da slijedi više verbalnih instrukcija kod kuće.

8. Okulumotorna kordinacija

Igranjem ove igre jača se neuronska mreža koja je najvažnija za okulomotornu koordinaciju. Poboljšava vještine koje nam svakodnevno trebaju u životu kao što je pisanje, razni sportovi, korištenje tipkovnice i druge vještine koje zahtijevaju razvijene motoričke i finomotoričke sposobnosti.

Ova igra počinje tako što je crvena točka pozicionirana u sredini sivog zaslona i u trenutku kada korisnik postigne potpunu usredotočenost, točka se kreće po zaslonu, a korisnik prati točku u pokretu s pokazivačem. Sve dok pokazivač ostaje na pokretnoj točki točkica je zelene boje i korisnik prikuplja bodove. Kada pokazivač nije na pokretnoj točki, točka postaje plave boje i korisnik gubi “energiju”. Energija korisnika prikazuje se kao plava traka na dnu zaslona. Ako korisnik izgubi svu svoju energiju, krug završava.

“Krugovi” traju nešto manje od minute. Duljina preostalog vremena u krugu vidljiva je na žutoj traci koja se smanjuje na dnu zaslona (to je točno iznad plave trake koja označava energiju). Nakon što je žuta traka prazna, krug je gotov.

Kao i sve vježbe uz pomoć Play attention računalnog sustava, koordinacija oko – ruka usmjerava se usredotočenošću ili fokusom, pa ako se usredotočenost korisnika smanji, točka će prestati s kretnjom i korisnik više neće moći skupljati bodove (čak i ako im je pokazivač miša na točki).

Srednji nivo je isti kao i početni s jednom važnom napomenom! Ako korisniku usredotočenost oslabi, umjesto zaustavljanja, točka se ubrzava! Ovo dramatično povećanje brzine otežava držanje pokazivača na točki kretanja, tako da je korisniku važno vratiti potpunu usredotočenost kako bi se pokretna točka usporila, a igra odigrala do kraja.

Napredni nivo funkcionira kao i srednji osim što postoje crvene¸”neprijateljske” točkice koje se slučajno kreću po zaslonu.

Pored gore spomenutih uobičajenih ciljeva, korisnik mora paziti da crvene točkice ne padaju na zelenu / plavu točku, ali jedini način da se eliminira crvena točka jest kliknuti na nju te tako korisnik mora pokazivač miša udaljiti daleko od primarnog cilja.

9. Spacijalno pamćenje

Ova igra razvija prostorno pamćenje, koje je potrebno kako biste se lakše snašli u prostoru i kako biste zapamtili gdje ste ostavili stvari (poput ključeva, mobitela i školskog pribora).

Prostorna memorija igra se u tri nivoa. Svaki je nivo zahtjevniji, s više kartica koje treba upamtiti.

Početni nivo nudi 16 kartica ili 8 parova. Vaš cilj je podudaranje svih kartica za što je potrebno sjetiti se gdje se nalazi svaka kartica u odnosu na druge.

Za početak, odaberite karticu jednim klikom mišem, a zatim se usredotočite da biste otkrili što se nalazi na kartici. Nakon toga treba naći par otkrivenoj kartici klikom na drugu karticu.

Ako je ista kao i prva kartica koju ste odabrali, uspješno ste odabrali. Obje će kartice ostati otkrivene. Ako su karte različite, ponovno će biti skrivene.

Srednji nivo ima 20 kartica ili 10 parova, a napredni, ima 36 kartica ili 18 parova. Nakon klika na bilo koju karticu morate ostati usredotočeni da bi se igra nastavila.

10. Socijalne vještine

Socijalne vještine obično nedostaju osobama koje imaju problema s pažnjom. Ova igra vas uči kako prepoznati i uzvratiti na interpersonalne informacije i znakove.

Igra društvenih vještina važna je za osobe s problemom pažnje jer jača sposobnost pojedinca da prepozna i reagira na izraze lica, govor tijela i zvučne znakove povezane s emocijama.

Upotrijebite svoju pozornost da se prikaže fotografija neke osobe. Nakon što se potpuno otkrije, bit ćete upitani: “koja riječ najbolje opisuje sliku?” Kliknite na riječ za koju mislite da najbolje opisuje izraz lica osobe.

Srednji nivo također prikazuje fotografije osobe, ali umjesto da kliknete riječ koja je najbolje opisuje, morate odabrati jednu od tri odgovarajuće fotografije, odnosno izraz lica koji odgovara izrazu lica vaše glavne osobe.

Napredni nivo, nema glavne fotografije, ali umjesto fotografije čujete verbalno iskazivanje emocije, a zatim se verbalni iskaz uparuje s odgovarajućim izrazom lica.

Tijekom cijele igre morate biti potpuno usredotočeni da bi se fotografije pojavljivale.

11. Radno pamćenje

Pomoću ove igre razvijate mogućnost pamćenja i korištenja informacija koje su potrebne kako biste obavili složeni zadatak kao što je rasuđivanje, razumijevanje i učenje. Igra Radno pamćenje jača sposobnost pojedinca da upamti informacije potrebne za složene zadatke poput razmišljanja, razumijevanja i učenja – čak i usred ometanja.

Kada igra počne, moći ćete vidjeti sve kvadrate i što je iza njih. Obratite pažnju na čudovišta, jer će se uskoro sakriti i morat ćete se sjetiti gdje se nalaze.

Početna razina zahtijeva usredotočenost na igru koja omogućuje kontrolu nad likom, Roller Dudeom tako da ga pomoću tipki sa strelicama pomičete gore, dolje, lijevo ili desno. Cilj igre je uhvatiti sve spremnike za gorivo, a zatim ih staviti na vaš buggy bez udaranja čudovišta.

Zapamtite riječi na dnu zaslona. One će vam reći kada je vrijeme da se usredotočite, i kada je vrijeme za korištenje tipki sa strelicama za pomicanje. Ne zaboravite da možete samo napraviti jedan potez u isto vrijeme.

Na srednjoj i naprednoj razini, ne samo da će se čudovišta sakriti nakon nekoliko sekundi, gorivo će se također sakriti, te morate zapamtiti što više informacija, želite li sakupiti gorivo i izbjegavati čudovišta.

12. Motoričke sposobnosti

U ovoj uzbudljivoj igri pomažete čarobnjaku izgraditi dvorac. Kao i u drugim Play Attention igricama, i u ovoj vaša potpuna pozornost postaje miš ili joystick! Osobe s problemom pažnje, osobe s autizmom kao i drugim poremećajima često teško koordiniraju um i tijelo. Čak i jednostavne vještine pisanja predstavljaju im nepremostiv problem, a izvođenje bilo koje sportske aktivnosti može im biti pravi izazov.

Glavni lik igre Motoričke sposobnosti (Motor skills) je čarobnjak koji gradi dvorac. Da bi čarobnjak sagradio dvorac potrebna je potpuna pozornost, koncentracija da čarobnjak primi naredbu, da pomiče zidove i gradi dvorac. Kada se čarobnjak pomiče, korisnik Play attentiona mora prepoznati, imitirati i uskladiti svoje pokrete s čarobnjakovima i zajedno graditi čarobnjakov dvorac.

Gubitak pažnje prekida vaš napredak u građenju. Čuvajte se zmaja! On je tamo da vas odvrati i ometa!

Vježbanjem motoričkih vještina, korisnici mogu naučiti koristiti svoju pažnju pri kontroli mišića i svojeg tijela!

Izvor: www.playattention.com

Zatražite besplatnu kontrolu pažnje!

Jeste li znali da ljudi imaju slabiju pažnju od zlatnih ribica?

Pogledajte video i saznajte zašto je Play Attention najbolji sustav učenja za poboljšanje pažnje kod školaraca, adolescenata i odraslih osoba. Inspiriran NASA tehnologijom.

Posjetite nas u novootvorenom centru u istočnom dijelu Zagreba!

Nalazimo se u istočnom dijelu Zagreba na adresi Čulinečka cesta 27. Prvi smo centar koji nudi ovakvu uslugu u ovom dijelu Zagreba.

Osim treninga usmjeravanja pažnje na računalnom sustavu Play Attention, nudimo i poduku pri usvajanju čitalačkih i matematičkih vještina za djecu predškolskog uzrasta i učenike nižih razreda, uz istovremenu kontrolu pažnje pri obavljanju aktivnosti.

Surađujemo sa:

Zatražite besplatnu kontrolu pažnje!
Play Attention - Iskustva korisnika

Iskustva korisnika